Szkoły podstawowe

KRÓTKA HISTORIA KURORTU

Uczestnicy zajęć zdobędą podstawową wiedzę na temat Sopotu: kim był Jan Jerzy Haffner? Co oznacza słowo balneologia? Kiedy i dlaczego Sopot nazywany był „Riwierą Północy”?
Zajęcia prowadzone są w oparciu o mapy i pocztówki prezentujące miasto na przełomie XIX i XX wieku.
Zajęciom towarzyszy prezentacja multimedialna. Na koniec zajęć – test sprawdzający.

 

PIERWSZY, DRUGI, TRZECI – DOMY KURACYJNE W SOPOCIE

Nieodłącznym elementem krajobrazu uzdrowiska jest Dom Kuracyjny. Począwszy od 1823 roku, na przestrzeni lat w Sopocie powstały trzy takie budowle. Dlaczego wznoszono Domy Kuracyjne, jak wyglądały, co odbywało się w ich wnętrzach – odpowiedzi na te pytania połączone zostały z komentarzem historycznym dotyczącym dziejów Sopotu. Zajęciom towarzyszy prezentacja multimedialna. Na koniec zajęć – test sprawdzający.

 

W PEWNYM DOMU W SOPOCIE, CZYLI JAK ŻYŁO SIĘ DAWNIEJ?
Siedziba Muzeum Sopotu została wybudowana w 1904 r. przez gdańskiego przedsiębiorcę Ernsta Augusta Claaszena. Parter willi przeznaczono na stałą ekspozycję zabytkowych pomieszczeń. Na piętrze prezentowane są wystawy czasowe. Zwiedzając zrekonstruowane wnętrza uczestnicy nie tylko poznają historię rodziny Claaszenów, ale i nazwy sprzętów i przedmiotów, które stanowiły kiedyś wyposażenie dawnych domów mieszkalnych.
Na koniec zajęć – sprawdzian z wiedzy zdobytej na lekcji muzealnej – krzyżówka.

 

O ZABYTKACH W MUZEUM SOPOTU. RZECZ O DZIEDZICTWIE KULTUROWYM Z NAJBLIŻSZEGO OTOCZENIA
Podczas zajęć uczniowie dowiadują się czym jest
zabytek i jakie mamy kategorie zabytków, jak chronimy je w Polsce i czym jest dziedzictwo kulturowe. Uczniowie poznają podstawy ochrony zabytków w muzeach oraz najważniejsze zabytki w Muzeum Sopotu. Na koniec zajęć – sprawdzian z wiedzy zdobytej na lekcji muzealnej – krzyżówka.

Godziny otwarcia

poniedziałek nieczynne 

wtorek – niedziela 10:00 - 18:00

niedziela  wstęp wolny

 

Newsletter